29 dec. 2013

Insigna Clubului Sportiv "Peles" Sinaia

In anul 1923 se infiinta Clubul Sportiv "Peles" Sinaia, o asociatie pentru practicarea skiului si alpinismului. Ca o avanpremiera a acestei aniversari de 90 de ani, in decembrie 2012 am publicat un articol in revista "Astra": Sporturi de iarna la Sinaia. Clubul Sportiv "Peles".

Exista o piesa lipsa a acestui demers, insigna oficiala a clubului. Imi facusem o idee despre cum ar putea sa arate, examinand cu atentie fotografii din arhiva bunicului (membru fondator si presedinte al clubului).


De mai multi ani era unul din reperele pe care le cautam pe site-uri de licitatii sau la diverse targuri. Fara succes. 

Toamna trecuta am cumparat o insigna a Federatiei Romane a Sporturilor de Iarna (FRSI) din perioada interbelica. Avea un contur asemanator cu ce cautam. Entuziasmat, i-am aratat-o tatalui meu. Mi-a taiat elanul instantaneu: "Nu e asta! In plus, insigna pe care mi-o aduc aminte avea email verde!"
Era pentru prima data ca aflam si acest element, pe care nu as fi putut sa il identific in fotografiile alb-negru. 

Insigna a aparut in aceasta vara, la timp pentru cei 90 de ani aniversati.
Pentru colectionari, sentimentul de gol in stomac, de bucurie amestecata cu tensiune si incertitudine (daca altcineva o cumpara inainte sau liciteaza mai mult?), cred ca este cunoscut... La fel ca si cel de placere cand o admiri pe viu, cu satisfactia ca ai mai completat o piesa din povestea ta (istorica, tematica sau de familie).

Alin Dimancescu

dimensiuni: 28 x 33 mm

membri ai Clubului Sportiv "Peles",
in centru - Principele Nicolae - presedinte de onoare, 
in dreapta jos - cpt. Ioan Dimancescu - presedintele clubului

insigna, purtata de cativa dintre membri
(detalii din fotografia de mai sus)

insigna (intr-o fotografie mult mai buna),
purtata la uniforma de comandant de cercetasi a bunicului meu, 
la a treia jamboree internationala (Birkenhead, Anglia, 1929)


p.s. tema schiorului a fost preluata si pe o placheta sportiva oferita ca premiu de ziarul "Universul" in perioada interbelica (Ziarul "Universul" si sportul romanesc)


citeste si:

vezi si:

  • alte insemne sportive romanesti realizate de casa Huguenin (Le Locle)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu